9.20.2008

Nu är boken tryckt. Studien om Carnegiekrisen är klar.

Nu är Carnegiekrisen - Kriskommunikation i politik och finans: På lika villkor? tryckt och färdig. Igår var jag på CRISMART och fick några ex av den. Känns speciellt och roligt. Jag är väldigt glad för detta! Under sommaren har jag jobbat klart studien utifrån de synpunkter som kom fram vid ventileringstillfället som vi hade i slutet av maj (då båda tidningarna som används i studien uppmärksammade boken i varsin artikel i DI och E24). Så nu är det alltså helt klart. Känns toppen!

Det är också roligt att jag är bjuden för att tala om studien på några olika håll för människor som arbetar med kriser och kommunikation. Det ser jag fram emot. Också med anledning av den mindre studie jag skrev förra året om Fackets kriskommunikation under HRF:s blockad av salladsbaren Wild'n Fresh i Göteborg: Wild'n Fresh! Fungerar fackets kriskommunikation?

Jag ser även fram emot att fortsätta jobba en del på CRISMART med en annan studie, som utgår från, och utvecklar, samma ämne som min magisteruppsats behandlade i våras: Kan kriser krypa?. Mer om det senare, nu ska jag snart iväg på ett möte med Åke!

1 Comments:

Blogger Hanna said...

Grattis, vad kul!

9/20/2008 8:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home