2.05.2009

Rikskonferensen i Sälen, Framtidsdagarna i Västerås, vinter i Sthlm

Rikskonferensen blev riktigt lyckad! Återigen: Stort tack till hela FoF-staben, till alla talare och medverkande, till alla deltagare och så klart till all personal på Högfjällshotellet! Tack också för alla snälla mail, sms och andra hälsningar som kommit efter konferensen - kul att få jobba med något som är så uppskattat och efterlängtat. Och uppmärksammat! Det blev ju mycket media från Sälen. Det kändes så klart också kul att det blev så bra eftersom detta blev den sista aktivitet jag ansvarade för under min tid på Folk och Försvar. Eftersom jag sa upp mig i slutet av december jobbade jag min sista dag på kansliet förra veckan. Nu har jag fortsatt mina studier vid Försvarshögskolan - för tillfället läser jag kursen Krig i Afrika som precis har startat. Mycket spännande. Jag har också fortsatt det analysjobb jag gör för Crismart. Är inne i slutskedet av rapporten jag skriver. Om begreppet krypande kris.

Så för tillfället njuter jag i fulla muggar över att få skriva, läsa, skriva, läsa, skriva, läsa. Kombinerat med att träffa människor jag tycker om. Idag Emma A, igår Maureen H. Och så Renata och Mirella förra veckan - äntligen! Och i fredags träffade jag Charlotte, Ignacio, Axel, Håkan och Carlos. Brukar inte gå ut i krokarna kring Sveavägen, men det var ett bra ställe de valt ut - Mårdern. Väldigt härligt att äntligen få träffa Charlotte igen. Bara det att få vara i samma stad. Fick också reda på från Carlos att Neruda egentligen hette Neftali Reyes. Kan man tänka sig.

Morgonen efter for jag till Västerås för partiets Framtidsdagar - roligt att få delta och lyssna och träffa många jag inte träffat på så länge. Inte minst partikamraterna från Oskarshamn; Peter, Rigmor, Lis, Yvonne och Yvonne, och så en massa andra vänner från olika håll och kanter! På söndagsmorgonen höll Wanja ett jättebra tal - inte bara för att hon talade så klokt om både EP-valet och kyrkovalet - utan också för att hon talade levande mot rasism och främlingsfientlighet och Sverigedemokraterna, och för jämlikhet och demokrati och ALLA människors lika värde. Jag medverkade sedan tillsammans med Göran Färm och Ann Linde på ett av söndagens seminarier som handlade om EU:s utrikes- och säkerhetspolitik. Kul att så många ville komma och delta i den diskussionen. Vi tar med oss det som kom fram in i sluttampen på rådslagsarbetet.

Ikväll är det dags för medlemsmöte med nomineringar inför kyrkovalet i Broderskapsdistriktet. Det ska bli roligt att träffa vännerna i Broderskap igen!