1.04.2009

Charlotte tillbaka i Sthlm!

Det är alltid lika spännande med ett nytt år. Fast trettondagen inte har varit än har jag redan städat bort de tre julpynt jag haft i fönstret. Nu kommer ju våren snart, den som väntar får se. Och med våren kommer Charlotte! Som flyttar till Stockholm tillsammans med Ignacio nu om bara några veckor. Bästa februaripresenten. Det var länge sedan vi lärde känna varandra men jag kommer nog alltid att minnas hur jag brukade klättra in genom fönstret hemma hos henne, Annelie och Mange. Hur Johan och jag vaktade lägenheten då de var bortresta - och deras galna katt. Demonstrationerna, konserterna vid Åsaskolan, första gången vi sågs på Kvantum (du med förkläde och jag med blå rygga) och så kyrkan så klart. Charlotte är en av de modigaste jag vet.

Julen var finfin hemma i Oskarshamn. Mina päron är de bästa, vi hade en riktig toppenjul med lugn och ro och god mat och människor man tycker om. Det var fint att träffa Stefan igen. Stefans mammas saffransskorpor, pepparkakor och glögg var lika goda som jag kom ihåg. Och så hjälpte jag Stefan med julhandeln och räddade hans bror från risken att få en dråpligt märklig julklapp. For till Virbo kvällen innan julafton och körde nästan fel i mörkret, svängde efter stor tvekan in på "genvägen" in till stan (den de byggt en lada på vid Saltvik), men backade ut efter bara några meter. Nåväl, väl hemma i gula huset blev det en toppenkväll med både Jenny, Jill, Alex, Helga och Folke och världens kanske sötaste två hundar. Lite närgångna men ack så fina. Och granen var flott den, med massor av Folkes fina flaggor i. Folke och Helga plockade fram klippböckerna, och med det mängder av minnen från olika håll. Några dagar senare var Jenny, Alex och jag hemma hos Sofia och Mark i deras stora vackra fina hus. Hur många rum som helst. Nästan helt nyinflyttade, men redan så fint och ombonat.

Hur som helst kommer det även fortsättningsvis att vara ganska sparsamt med bloggande här från mig. Fortsätter dock skriva kolumner i Östran, Folkbladet och NSD för den som vill läsa. Jag hoppas att 2009 blir ett fint år för dig också!