1.15.2009

Boken är ute! Säkerhet och solidaritet

Vad kul boklanseringen var i tisdags! Jätteroligt att så många kom - vi räknade till cirka 100 personer. Både partikamrater och många utanför rörelsen, både många gräsrotsmedlemmar och en hel del välkända ansikten (både från våra egna led och från myndighetssvängen), och blandade åldrar. Och så några ledarskribenter. En del hade rest långt, och kommit ända från Dalarna och Sundsvall. Också intresserade från Uppsala, Norrköping och Västerås fanns på plats. Efter att jag, Håkan, Åsa, Jens ocH Isabelle inlett, blev det frågor och diskussion - med publik och skribenter (både de i panelen och andra). De var av olika slag och från olika perspektiv, och vi hann med cirka tio stycken innan vi vid kvart över sex avslutade för att äta smörgåsar, bjuda på böckerna, fortsätta diskutera och mingla utanför salen. Det var härligt bubblande stämning. Var jätteglad att hela elva av bokens 17 skribenter kunde delta.

Den första upplaga som trycktes upp till i tisdags, på 150 böcker, har gått åt. Trycket av fler böcker pågår. En hel del beställningar har också redan inkommit till Tankesmedjan. Vill du också beställa boken? Gör det här! Bokens inlaga går också att ladda ned som pdf hos vårt internationella rådslag.

Jätteroligt att en hel del media uppmärksammat boken. Bland annat Svenska dagbladet skrev om den idag, Folkbladet igår, OT/Barometern, Östran har också skrivit om den och Sydsvenskan. Newsmill publicerade några kapitel ur boken. Också AiP har uppmärksammat boken - och kommer att göra det också i nästa nummer.

Också roligt att det verkar som en del kommer följa upp det. Det var ju det som var meningen. Hoppas fortsättning följer mycket och mera.

Imorgon bär det av till Sälen med jobbet. På söndag startar vår - Folk och Försvar - årliga Rikskonferens. Intresset har varit mycket stort och konferensen är överfull. Deltagarlistan dignar av spännande personer från samhällets olika delar - partipolitiken, folkrörelsen, näringsliv, media, försvar, andra myndigheter, etc. - så vi ser fram emot många spännande och viktiga diskussioner. Programmet är fullspäckat och spännande. Jag har världens bästa arbetskamrater och det ska bli roligt att få göra detta med dem. Detta blir den sista verksamhet jag är ansvarig för hos Folk och Försvar eftersom jag har sagt upp mig och arbetar min sista dag 090126. Till våren ska jag bl.a. fortsätta mina studier för att avsluta examen och fortsätta det rapportjobb jag gör som analytiker hos Crismart (om det spännande begreppet krypande kris) - båda sakerna på Försvarshögskolan. Jag ser mycket fram emot det. Kommer läsa spännande kurser och har redan ordnat med stora delar av litteraturen och jag längtar efter att få börja läsa den ordentligt.

Följ Rikskonferensen via vår - Folk och Försvars - hemsida och via bloggen kloka Mark klamberg står för! SVT 24 Direkt kommer också filma hela konferensen som sedan kommer att sändas hos dem efter att konferensen genomförts. Så där har du också något mer att se fram emot!

En sak till: tack för alla fina blommor och presenter jag fick m.a.a. boken! Blommorna färgar mitt rum med doft och längtan till våren, och Åsa L: jag tycker verkligen om väskan du gav mig, den kommer komma till stor användning!

1 Comments:

Blogger Anders Eriksson said...

Du är väl värd allt beröm och uppmärksamhet! Bra jobbat!

1/15/2009 10:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home