9.07.2008

Fast jobb och födelsedagsfirande

Jag har fått fast jobb. Spännande att bokstavera den meningen. Igen. Känns toppen att kunna vara kvar på Folk och Försvar. Trodde inte det skulle bli så, var inställd på endast ett vikariat, för att sedan fortsätta med andra planer. Men ibland är det allra bästa det man inte alls är inställd på. Som nu. Särskilt eftersom Folk och Försvar är en så spännande organisation, och rolig arbetsplats. Och i veckan gick inbjudan ut till det första Folk och Försvarseminariet som jag ordnat med i Sthlm. Redan i fredags var det massa anmälningar. Anmäl dig du också!

Var på partiets Klimatkonferens igår och inledningstalaren - Majora Carter - var lysande och slog alla rekord. Vilken strålande stjärna! Hela dagen var ett utmanande och intressant arrangemang - bra talare och bra diskussion. Kul med nya inslag! Gick till Rebellas firande i Gamla stan sedan - grattis! Hade sedan en fin kväll med världens bästa 25-åring: i torsdags fyllde Renata år. Mirella och jag överraskade på morgonen, det var det roligaste jag gjort på länge. Och så firade vi så klart på kvällen också, kinesiskt i Hornstull. Grattis igen! Snart firar vi igen ju.

Jag kan inte tänka mig att jag skulle kunna ha det bättre just nu.

Åt lunch med Magnus och har sedan skrivit och läst hela dagen. Kom att tänka på denna - som väl kom precis runt studenttiden - när jag satt och la sista handen på en text. Länge sedan jag hörde den.

4 Comments:

Blogger Anna N said...

Grattis till jobbet Laila! Är lite besviken över att jag missade Solidaritets-seminariet, men blev glad över din ambitiösa sammanfattning här på bloggen. Dig kan man lita på :)

9/10/2008 10:17 fm  
Blogger Ellen Aguirre said...

Grattis till jobbet!
Ellen

9/11/2008 9:41 em  
Blogger Anders Eriksson said...

Åh fan, grattis till det fasta jobbet! Du lät så otroligt övertygad när vi lunchade, att du skulle vidare efter vikariatet. Men det är ju kanonbra!

Du gör ju, dessutom, ett strålande jobb :)

9/11/2008 10:02 em  
Blogger Laila said...

Tack för gratulationerna, både till er som skrivit här på bloggen och till er som mailat och ringt! Tack multiplicerat en massa, massa gånger!

Anders: tack för en kul sensommarlunch, det får vi göra om snart igen!

Anna och Ellen: Hoppas ni båda mår bra! Hör av er nästa gång ni är i Sthlm!

Många kramar
Laila

9/15/2008 8:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home