8.18.2008

Mina tankar om Georgien i P1 och Folkbladet

I min krönika i Folkbladet igår skrev jag om den ryska invasionen i Tjeckoslovakien 1968 och i Georgien 2008. Om vad Palme sa då. Vad Sverige och EU måste göra nu. Och om en förutsättning för att få Ryssland att lyssna. Kul att P1 uppmärksammade texten i tidningskrönikan efter gårdagens luncheko. Tack Mats och Cissan som var snabbast med att uppmärksamma mig på det!

Lars och jag var igår eftermiddag på FHS (härligt att få komma tillbaka till den fina miljön!) och lyssnade på det seminarium UI hade tillsammans med bland annat Kvinna till Kvinna, FOI och Svenska Freds, om situationen i Georgien. Ett mycket informativt och bra arrangemang! Och fullsatt dessutom. Vi, Folk och Försvar, följer situationen noga i regionen inför vår planerade studieresa till Azerbajdzjan och Georgien i oktober.