8.17.2008

Massa mat, kultur och människor

En av de bästa sakerna med Sthlm är all kultur. Inte minst nu under Kulturfestivalen. Musik, teater, mat, museum, utställningar. Men också hela året runt. Häromveckan bjöd till exempel Madde med mig på premiären av Hedwig and the Angry Inch. Det var fullsatt i Stadstaterns stora salong och riktigt glammigt. Föreställningen var galant och jag rekommenderar den varmt. Se den! Och i veckan var jag på min första utebio med en vän. Stockholms Filmfestival har i veckan visat filmer på temat Revolutionsromantik och vi såg Coppolas Marie Antoinette. Filmen var okej, sällskapet och idéen med utebio var desto bättre. Samma dag var Janne och jag och fikade jättevitlöksinspirerade mackor. Mycket gott, och Janne: Grattis till nya jobbet! Det finns så mycket mat här i stan. Leif och jag var och åt gott längst upp i Kulturhuset i solskenet. Länge sedan jag var där. Förut var det ett av mina favoritställen i city. En ny favorit är Bagdad Café bara ett stenkast från Kulturhuset. Anders och jag var där i veckan. Tyvärr hade de tagit bort lammfärsbiffarna men specialkorvarna var nästan lika bra.

Och nu ska jag och syrran och Valle och Mamma strax gå och kolla in världens längsta bokbord. De är på väg hit från Uppsala.

Träffade i fredags coola Maureen. Här är kolumnen du frågade om. Kul att du håller med!