4.30.2008

En sommarkväll

Mötet igår - som SSU och Socialdemokraterna i Norrköping arrangerade om Europaparlamentsvalet - var öppenhjärtligt och okammat. Aleksander Gabelic är grym liksom Milli som modererade honom och mig.

Massa bra frågor och synpunkter kom fram från deltagarna i publiken. Det tar vi med oss! Och så roligt att träffa en massa duktiga människor också. Kaisa, Teresa, Milli, Fabian, Elias, Jakob, Shervin, Jonatan och en massa massa fler - vad roligt att så många kom. Och så roligt att också se flera nya ansikten. Denna är till er. Tack för inbjudan och för den fina presenten.

Efteråt gick jag och Christoffer och letade glass. Inte helt enkelt. Christoffer är en fantastiskt klok person.

Och imorse bar det av mot Oskarshamn. Den där sträckan har jag farit så många gånger, och jag tröttnar aldrig på den. Turen mellan Berga och Oskarshamn - med buss - är extra fin. Men också den mellan Kisa och Vimmerby och vidare mot Hultsfred. Snart ska jag till Sofia och fira.

Imorn är det dags för 1:a majfirandet här. Pirrigt att vara huvudtalare i sin hemkommun. Men roligt, stort och spännande. Jag längtar efter att träffa alla imorn. Men först väntar Vånevik.