2.29.2008

Natt i chivan. Frukost med Iron Maiden.

Kvinnornas berättelser, bilder, från Colombias olika regioner satte sig i huvudet. Konferensdagen igår var mycket intressant. Gripande och lärorikt.

Agneta talade om sin mormor och utvecklingen av svensk välfärd, Patrik om svensk jämställdhet idag och jag om jämställdhet i partiarbetet. Och då framför allt om de fem härskarteknikerna - hur viktigt det är att känna igen dem och kunna skapa en organisation där de inte accepteras. Många kände igen sig!

Igårkväll for vi sedan - alla kvinnor - tillsammans i en chiva genom stan med rumba och salsa trummandes genom högtalarna. Chivan var en öppen buss som vi alla satt och dansade i. Vi åkte runt och tittade på olika delar av Bogotá och sedan ändå upp i bergen - högre upp än Kebnekajses höjd. Utsikten var slående. Nedanför oss pulserade Bogotá med sina miljontals invånare. Det svindlade och systerskapet var totalt. Vi kom hem efter några timmar och slocknade snabbt.

Igår träffade jag också Adam, en ung, colombiansk violinist, som känner Agnetas pianistkamrat (som visade sig vara polsk, och inte fransk - men hans franska var fin). Snart kommer han nog till Sverige.

Imorse - när vi satt och åt frukost - åt vi tillsammans med Iron Maiden. De spelade här i Bogotá igår (då det tydligen också blev upplopp) och nu satt de alltså där, liksom The Scorpions, och åt ägg och mackor och frukt. Jag kände inte igen dem direkt - måste erkänna att jag inte tillhör deras främsta beundrare - men jag tog ett kort på när Agneta poserade med några av dem eftersom hennes son gillar dem. Det var roligt, vi skrattade så magen värkte. Agneta är riktigt rock'n roll.

1 Comments:

Blogger Alexander Sofroniou said...

Det finns ingen rättvisa här i världen. Jag skulle kissa ner mig om jag fick äta frukost med Iron Maiden.

2/29/2008 10:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home