2.17.2008

Grattis Shoresh och SSU Norrbotten! Och Ludvig!

I helgen firade SSU Norrbotten - ett riktigt grymt SSU-distrikt med cool verksamhet och spännande politik - jubileum! Tack för den snitsiga inbjudan, och stort grattis! Dessvärre kunde jag inte delta, men jag hoppas att vår present ska komma till nytta :)

I fredags firade vi Shoreshs födelsedag - bättre kalas kan man knappast tänka sig. Godaste maten, fantastiskt sällskap - jag skrattade så jag fick ont i magen, makalösa planer, bra dans. Och bra musik! Lorin var där och vi lyssnade på hennes skiva med massa bra musik - gör det du också. Lyssna här!

Och igår var det fest i Ludvig fina lägenhet - det var som att vara tillbaka i Istanbul. Där det finns mängder av bra dansställen på olika höghustak. Luddes enorma fönster och balkong, i lägenhet längst upp i ett hus mitt på söder, påminde om de turkiska danstaken. Det tog aldrig slut. Fabolous.

Har i helgen läst ut och skrivit om en fascinerande bok: Alla som är intresserade av internationellt beslutsfattande rekommenderas att läsa den: Yuen Foong Khongs Analogies at War. Du kommer inte ångra dig. Läs också symposiumet Whither the Study of Governmental Politics in Foreign Policymaking. Redaktörer är Eric Stern och Bertjan Verneek, och några medverkande är bland andra David A. Welch, Paul 't Hart och Uriel Rosenthal.