2.24.2008

Från Göteborg till Bogotá

Igår hade Göteborgs partidistrikt sin Afrikakonferens Världskulturmuseet, jättebra initiativ! De arrangerade det tillsammans med bland andra Afrikagrupperna, och SSU Gbg så klart. Tillsammans med Jan O. Karlsson, Ann Linde och Joe Frans deltog jag i en panel i början av dagen om Afrikas möjligheter. Spännande diskussioner. Sedan var det föreläsningar om bland annat Västsahara och dagen avslutades med Jan Eliasson. Johan har skrivit mer om saken. Tack för inbjudan! Förutom att det var jättekul att få medverka var det väldigt roligt att träffa gamla vänner igen, Sofi, Amir, Johan, Mohamed och andra, som jag inte träffat på hur länge som helst. Fick uppdateringar om ditt och datt!

Imorgon bitti far jag till Bogotá tillsammans med Agneta Gille. Det är inom ramen för ett projekt som Socialdemokraterna i Uppland och Skåne har med det colombianska partiet PDA. Vi ska träffa ett 80-tal kvinnor från hela Colombia och diskutera/föreläsa/workshopa om kvinnlig och politisk organisering. Det ska bli spännande. Och jag är glad för att vara medbjuden. Lika glad som jag är över att ha vänner som håller koll på mitt hem under tiden. Det enda lite mindre roliga är att jag missar morgondagens möte med rådslaget och vår releasefest för Äga rum. Men man kan ju bara vara på ett ställe åt gången som min mamma brukar säga.