10.06.2007

Som vanligt mycket rött i MUF:s Blått

Fick ett ex av senaste numret av Blått (MUF:s medlemstidning) av en vän igår. Läste med intresse och fann att MUF avlämpar stort utrymme i sin tidning åt att kommentera/kritisera/karakterisera socialdemokratin. Inget nytt i det. Det brukar MUF:are ju göra. Frågan jag funderat på är, om detta är ett uttryck för att de inte har mycket att säga om sig själva, eller, om det är ett uttryck för att de reflekterar kring vad som händer runtikring dem (något man inte alltid kan beskylla många politiska partier och personligheter för)? Kanske är det en kombination... Kunde heller inte låta bli att skratta till när jag läste sidan med temat "MUF i media". Jag antar att jag ska ta det som en komplimang. Tacktack i så fall!

I övrigt måste jag rekommendera alla att äta Dumlemuffins. Världens bästa Mats bjöd på det igårkväll. Det är liksom muffins man bakar med Dumle på, överst, som fått smälta in i själva muffinet. Läckert.