10.19.2007

Milan var fullsatt igår

Stora salen i Milan på Bommersvik var fullsatt igår under vårt seminarium. Som blev riktigt lyckat. Måste ha varit 120-200 personer där. Anne-Marie inledde med att berätta om sin mammas första besök på Bommersvik, och om boken "Vad är socialdemokrati?" som hon och Ingvar skrivit. Sedan modererade Niklas Nordström samtalet mellan Ingvar och mig. Niklas gör sånt så bra. Det är alltid lika roligt att lyssna på Ingvar - särskilt när han diskuterar globala verktyg - och det var kul att få prata vidgad arbetarrörelse, nya utmaningar, orsaker till dagens situation, och mycket mer med honom. Italien, historiematerialism och konkurrensutsatt existens. Och vilken härlig publik det var, tack för alla glada tillrop! Särskilt tack för den gamla fina SSU-pinen jag fick av en herre som varit med många, många år. Många pins har jag - men inte en sådan. Kul träffa många jag inte träffat på länge också. Vi ses snart igen tror jag! Kanske redan imorgon.