10.04.2007

Halmstad -> Gothenburg -> Bondestam = massa sol

Mötet i Halmstad igårkväll var toppen! Det kom SSU:are från, förutom Halmstad, också från Laholm och Hylte. Kul och tänkvärda diskussioner! Vi pratade om dagsktuell internationell politik, kopplat till frågor i partiets internationella rådslag. Bland annat Burma och omvärldens passivitet. Sommarens försvarsdebatt och syftet med det svenska försvaret. Borgarnas urholkning av svensk biståndspolitik, och vår egen biståndspolitik. Internationell rätt och regionala konflikter. Tack för inbjudan SSU Halmstad, jättekul få komma prata hos/med er! Ska bli spännande få se ert bidrag till rådslagsarbetet.

Och precis när jag igårkväll efter mötet steg på 21-tåget tillbaka till Göteborg träffade jag en god vän som jobbar på SJ. Vilket sammanträffande. Härligt. Och det blev en rolig tågresa. Förutom uppdateringar om det ena och andra fick jag följa med in till lokföraren och se hur tåget kördes. Lärde mig en massa om tågsignaler, tågspråk och rälssymboler. Fick också lära mig att det inte var ett lok jag befann mig i, utan en motorvagn. Och vad snabbt det gick!

Tillbaka i Göteborg träffade jag fler fina vänner - Malin, Amir, Johan och Albin. Ni är grymma! Malin som bjudit oss på godaste ostpajen kvällen innan. Och Albin jag ätit vegolunch med samma dag. Inte varje dag man får träffa kloke Abbe twice! På X2000 till Göteborg häromdagen hörde jag för första gången Maia Hirasawas Gothenburg. Göteborg är härligt just på grund av alla roliga och fina människor där.

Kom för någon timma hem från ett efterlängtat möte med vårt feministiska nätverk paradisdamer. (Vi måste ha varit uppemot 30 stycken ikväll.) Gäst för kvällen var den coola före detta kommunikationsminister Anitha Bondestam. Som talade om glastak, praktisk feministisk strategi, erfarenheterna från RK och myndighetsvärlden, och så klart också om sin bok. Vännerna i Paradisdamer är fina, omtänksamma och kloka. Fantastiskt att få ha så fina människor ikring sig.

Härliga dagar fyllda av sol och glädje. Ingen skit alls. Bara fint, härligt - ärligt - engagemang.