9.26.2007

Wolodarski håller inte måttet mot Woldorovskij

I Arvidsjaur bor Robin (på blogger kallad Robin Woldorovskij), han är väldigt lik en ung variant av DN:s ledarskribent Peter Wolodarski, men är så mkt smartare. Kolla in hans blogg: www.s-info.se/enander! I somras på SSU-kongressen gjorde han bejublad premiär i talarstolen!

Har träffat Sara idag. Klok och inspirerande. Nu ska jag skriva klart min kolumn till på fredag.

Till sist: Heja Carin och Roger! Snyggt på DN Debatt! Jag blir glad av att ha partiföreträdare som både för en oppositionspolitik och som visar det!

Allra sist: Följer utvecklingen i Burma. Bit för bit. Hoppas hoppas hoppas omvärlden trycker på juntan att lägga ned vapnen och stiga åt sidan fredligt. Folket har rätt till demokrati! Dags för Kina och Ryssland att sluta sträva emot i UNSC. Vore på sin plats att EU, och Sverige, sa det högt och tydligt!

5 Comments:

Blogger Robin Woldorovskij said...

hej Laila! Robin Woldorovkij har flyttat sin blogg till www.s-info.se/enander

Jag läser Wolodarski varje dag i DN. För att vara ärlig så gör han rätt så korkade reflektioner. Men det som är bra med DN är att (förutom på ledarsidan) alla olika demokratiska politiska riktningar finns representerade i tidningen.

Hoppas allt går bra Laila. SSU Arvidsjaur hejar på dig! Och om du har vägarna förbi är du alltid välkommen så kan vi ta en promenad på fjället.

9/27/2007 5:14 em  
Blogger Laila said...

Det är så roligt att höra från dig Robin och att följa din blogg! Jag hejar på dig och SSU Arvidsjaur också! Jag skulle gärna promenera på fjället, så om jag har vägarna förbi ska jag så klart höra av mig :) Även om jag måste medge att det inte är särskilt ofta, men man vet aldrig :)

Har tagit bort fellänkningen till dig nu också. Min blogg tycks strula, så det funkade inte att länka via ditt namn (blev som en felaktig bloggeradress hela tiden, har testat flera gånger), så nu skrev jag bara ut adressen. Fler bör läsa dig!

Jag håller med dig angående Wolodarski. Men inte tycker jag att DN verkligen representerar alla politiska inriktningar... Jag tycker att DN - också på nyhetsplats - ofta är rätt borgerligt vinklat. Visst, de kanske skriver OM alla partierna, men det är intressant att se HUR de skriver om det. Inte minst hur de skriver om den nuvarande regeringen i jämförelse med den förra. Skulle vara intressant att om något år eller två läsa en djupare granskning av hur DN beskrev den röda s-regeringen jämfört med hur man nu beskriver den blåa alliansregeringen. Kanske något för er i Arvidsjaur att undersöka?

Hälsa fjället Robin!

Kram /Laila

9/27/2007 9:07 em  
Blogger Robin Woldorovskij said...

Hoppas vi ses framöver :)

10/01/2007 10:43 em  
Blogger Robin Woldorovskij said...

Hoppas vi ses framöver :)

10/01/2007 10:43 em  
Blogger Robin Woldorovskij said...

oj det blev visst dubbelt. laila ta en titt på kultursidorna så hittar du vänsterskribenter, jag upplever det så i alla fall. Jämtin skrev också i DN nyligen. Dessutom kan även ledarsidorna vara regeringskritiska.

Det är vackert däruppe, men det är ju i och för sig bara lågfjäll i mina trakter. Hoppas det blir oftare isåfall.

Hälsa plattmarkerna Laila ;)

10/01/2007 10:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home