9.20.2007

Lars Danielsson imponerade

Mötet med gruppen från Balkan på Forum Syd gav en riktig kick-start på dagen, vilka härliga människor! De jobbar alla med ungdomspolitik/-frågor i sina respektive länder och vi hade en spännande diskussion om detta och en del annat. Sedan gick jag direkt till en långlunch med Robert och George, med också väldigt intressanta diskussioner där. Tack för god mat!

Och igårkväll drog vi igång hösten i vår s-förening ESP Stockholm. Jättekul! Det var bra uppslutning till kvällens möte som gästades av Lars Danielsson som berättade om sin bok. Hans berättelser om sitt arbete i framför allt FN och EU var väldigt intressanta, och han har en hel massa kunskap och erfarenheter att dela med sig av. Det var verkligen kul att han kom till vårt möte. Naturligtvis berättade han även mycket om sin uppväxt, om tiden på regeringskansliet, att jobba med Ingvar C och Göran P. Samt så klart om hela mediedrevet mot honom och om hans tankar och funderingar kring den svenska journalistkåren. Väldigt spännande. Kommer återkomma till detta tror jag, eftersom han gav mycket att tänka på.

Jag blev imponerad av att lyssna på honom. Jag tycker att han är stark som kommer ut till möten och pratar om de här sakerna. Jag tror det dessutom är bra för många att han gör det.

1 Comments:

Blogger Robin Woldorovskij said...

Hej Laila! Kul att höra att det går bra för dig! Om du minns mig så är det Robin från Arvidsjaur i Norrbotten som skriver. Det går bra här hemma också, vi har fullt upp med att rekrytera medlemmar och läxa upp partisterna(Det finns inga moderater i vår kommun att läxa upp). Hjärtliga hälsningar. Robin. www.s-info.se/enander

9/20/2007 6:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home