9.26.2007

I Luleå blåser friska vindar

När jag satt på planet ikväll tillbaka till Stockholm bultade mitt hjärta, det sprang i bröstet av lycka. Att få vara där jag var, att få omges av de som omger en här i livet. Månen lyste starkt över himlen. Speglade sig i flygvingen. Nedanför böljade molnen och det kändes som att flyga genom ett mörkt undervattenslandskap. Märkligt och väldigt fint. Damen bredvid talade trygg norrländska och hade röd kofta. Jag tänkte på så mycket bra som kan hända på bara en dag.

Kvällens möte hos SSU:arna i Luleå var verkligen toppen! Knappt 20 medlemmar, nya och gamla, jättekul! Tack för inbjudan! Fick den redan i juli och jag har sett fram emot att komma. Var där och pratade om, och diskuterade, internationella frågor. Vad vi tycker och HUR vi kan genomföra det vi tycker. Spännande diskussioner, roliga idéer, mycket kraft och energi. Ska bli roligt att höra från er igen och se vad ni lämnar för synpunkter till rådslaget. Och lycka till med era aktiviteter i höst och framöver!

Innan träffade jag Johan och David, och blev taggad av diskussionerna och de skarpa idéerna. Som friska vindar. Lika roligt träffa er som vanligt, tryggt och glatt. Vi hörs snart igen tror jag.

Idag på dagen var vi i Luleås gymnasieby och kampanjade. Viktoria och Linnea är så grymma! Wow wow wow. Utanför blåste det som attans, men det var friskt och fint väder. Luleå är verkligen vackert med vattnet så nära. Det är skönt, lite som hemma i Oskarshamn. Lunchen var god och satt som en smäck, smakade säkert så där gott på grund av de där sista diskussionerna vi haft med killarna på skolan. Roligast på skolan var ändå att se hur många elever som kände Björn, och som hade en positiv bild av socialdemokratin mycket p.g.a. honom/dig! Bra jobbat Björn! ALltid lika roligt att träffa dig och de andra SSU:arna hemma i Luleå och Norrbotten! Här kan ni som inte får nöjet att vara i Luleå läsa några Lule-SSU:ares bloggar: Björn, Erik, Rebecca.

Måste så klart också skriva om härliga Hilma. Så skönt att bo hemma hos henne och Linnea i deras glada lägenhet med roliga bilder på väggarna och fina färgar överallt. Fikat igårkväll och frukoste imorse gick inte av för hackor. Det var omtanke i den där sylten och gröten. Dessutom är det så gött höra Hilma sjunga. Lycka till Hilma med projektet.

Jag längtar till NORRBOTTNIABANAN byggs.

1 Comments:

Blogger Robin Woldorovskij said...

Hej Laila! VA bra att det var en rolig vistelse i Luleå! Jag kunde tyvärr inte komma då det var mitt i veckan men hade annars gärna kommit. Men det är ju 16 mil mellan min hemstad och Luleå.

Mvh Robin Enander

www.s-info.se/enander

9/26/2007 2:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home