8.17.2007

Tack SVT! Typiskt moderater...

Snart är sommaren slut, men än har jag ett par sommarkolumner kvar i Östran. Här kan du läsa dagens. För häromveckan damp den återigen ned i brevlådan. Räkningen för TV-avgiften. Det är aldrig särskilt kul att få räkningar, men måste jag välja ut några favoriter bland alla som ska betalas hamnar ändå TV-avgiften bra långt upp. Det finns flera orsaker till det: Det goda programutbudet, fråvaron av reklam, stödet till att stävja ägarkoncentrationen på mediemarknaden. Det känns bra att jag nu också får vara med och betala för det. Fast jag vet att alla inte håller med... typiskt moderater!

2 Comments:

Blogger Andreas said...

Bra skrivet! Det är verkligen skönt att svt finns för att slippa reklamen, och sr på radion. Har märkt det inte minst i sommar, på den förra avdelningen jag var på gick mix megapol hela dagarna, vilket innebar att man kunde alla reklamer utantill efter nå'n vecka, ändå pumpas de varannan låt dag ut och dag in. Dessutom var det samma låtar 3ggr/dag.

Där jag är nu är det istället P3 som ljuder, vilket känns underbart i kontrast till reklamradio, dels för att man slipper reklamen, dels för att det finns variation på innehållet, men också för att det är interaktivt och lyssnarna får vara så i fokus.

Förresten, en av mina jobbarkompisar är från Oskarshamn, han trodde ni hade gått på gymnasiet där samtidigt.

8/18/2007 8:50 em  
Blogger Laila said...

Hej Andreas!

Heja P3! En sak till som är bra med P3 är deras hemsida med en massa musik att välja mellan. Kolla in om du inte redan sett. Kul med din jobbarkompis! Roligt för honom att också vara från Oskarshamn :) Sveriges bästa stad.

Kram
Laila

8/19/2007 10:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home