8.04.2007

Kommentar angående: "Anonyma källor" i TT

Med anledning av
- ryktesspridningen i TT av "anonyma källor".
- distriktens stöd till mig
- mitt ställningstagande MOT Ardalan Shekarabis kampanjmetoder 2003

"Anonyma källor" har sagt sig tro till TT att pengarna från det misstänkta försöket till fusk i Värmland skulle användas till min så kallade kampanj.

Låt mig därför reda ut några saker:

1. Jag har ingen kampanj. Jag är nominerad av tolv SSU-distrikt, och har stöd av 14 distriktsdelegationer, och naturligtvis argumenterar de för sitt ställningstagande samt ger mig ett fantastiskt fint stöd i den här processen genom uppmuntran, inbjudningar, telefonsamtal. Mer än så är det knappast inte.

2. Jag kan redovisa alla mina resor jag har gjort sedan jag nominerades till ordförande (och dessförrinnan i SSU också så klart). När jag har varit inbjuden till distrikt för att tala på kurser eller möten har jag bokat resorna via SSU-förbundets tågbokning hos SJ. Precis som jag gjort de senaste fyra åren när jag suttit i förbundsstyrelsen. Allt i enlighet med SSU-förbundets reseregler. När jag har bokat har jag också skickat ett mail till förbundets ledningsombudsman eller kassör och redovisat resebokningen. I de fall jag under sommaren har bjudits in till rena delegationsträffar för att presentera mig som ordförandekandidat har det inbjudande SSU-distriktet tagit kostnaden, alternativt SSU Norrbotten, SSU Kalmar län eller SSU Östergötland.

3. SSU Kalmar län tog 2003 kraftigt avstånd från hur Ardalan Shekarabis ordförandekampanj bedrevs. Jag, Laila Naraghi, var då distriktsordförande för SSU Kalmar län. SSU Kalmar län var inte ett av SSU-distrikten som deltog i den kampanj- och förskingringshärva som sedan uppdagades och visade att 76000 kronor hade "försvunnit". Jag är mycket stolt för att jag som distriktsordförande - inom högern - tog ställning mot Ardalan Shekarabis kampanjmetoder, samt det gäng som omgav honom. Att jag gjorde det har gett mig många ovänner i SSU. Det vet jag. Men jag vet också att vi hemma i distriktet gjorde rätt.
Jag skulle aldrig göra så själv.
Jag skulle aldrig tillåta någon att vilja "stödja" mig på detta sätt.

4. Jag tål att granskas. Helt okej. Men granska oss alla som ställer upp till olika uppdrag. Hur kommer det sig att detta riktas mot mig? Och just nu?

5. Jag och dom SSU-distrikt som stödjer mig har tyckt det varit viktigt att det ska vara en schysst ordförandeprocess. Vi har försökt prata politik och organisation. Vi har pratat om oss och om mig.
Det är trist att det hela tiden slår mot oss när vi har försökt att vara schyssta, vara lugna i media och försöka prata internt.

Vi måste vara rädda om SSU. Då är det bättre att vi pratar med varandra. Än att det sprids lögner och skit i media via "anonyma källor".

1 Comments:

Blogger Kent Filppu said...

Det är tydligt att det är ungefär samma spel inför ordförandevalen nu som det varit tidigare. Troligen kommer det väl inte att upphöra i framtiden heller.

Kanske vore det bättre att göra falangerna tydligare och mer öppna med regelrätta falangmöten, falangbudgetar etc, istället för att försöka låtsas som de inte finns. Men då måste SSU veta hur man ska definiera falang och vad som händer om en ny falang dyker upp. Jag är inte så insatt i förbundets göranden numera, men av det jag sett tror jag du kan bli en bra ordförande, så lycka till i valet.

8/07/2007 6:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home