7.10.2007

Norrland är så stort. Och så fint. Och alltid lika kul att komma tillbaka till! I fredags for jag till Luleå och träffade SSU:arna. Jättekul! Först delade vi flygblad på stan vid gula paviljongen, med deras sommarkampanj. Mot regeringens ungdomsfientliga politik. Och för att alla ungdomar ska kunna ha sommarjobb. NSD skrev om det i lördagstidningen! På kvällen träffade jag Norrbottensdelegationen. Riktigt trevligt! Grillning, politiska diskussioner (ser särskilt fram emot tilläggen i avsnittet ”En solidarisk värld” – bra!) och finurliga funderingar. Och sedan, som pricken över i:et: levande gospel hemma hos Linnea innan vi skulle sova. Lyxigt.

I lördags bar det av till Övik. Vilken resa. Storslagen natur. Och god mat på Frasses :) Vad vore Norrland utan Frasses? I Övik fick jag sedan skjuts ut till Strängön. Till Byggnads kursgård där SSU:arna i Västernorrland hade delegationsöverläggning. Shit på vad det blåste till havs och vad det stänkte! Men båtförare Anders sa att det var Sveriges säkraste båt... Ute på kursgården var det hur kul som helst. Goa skämt, smarta diskussioner, intressanta frågor. Framför allt mycket skratt! Trots surmulna regnmoln blev det badande (dock inte jag!).

Riktigt bra Norrlandshelg! Tack för inbjudningarna, allt stöd och kloka idéer. Jag ser fram emot att snart ses igen!

2 Comments:

Blogger Wildabebin och pappan said...

Här har du varit på blixtvisit utan att ens andas om det, blir svårt att förlåta... = ) Måste handla om minst en middag!

7/10/2007 10:23 em  
Blogger Laila said...

:) Hoppas allt är bra med er! Nästa gång :) /Laila

7/20/2007 10:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Home