7.18.2007

Nonono vacation Carl-Richard

Nonono Carl-Richard, no vacation här inte! (Men kul att du följer bloggen och kommenterar...) Har bara varit vääldigt bortkopplad från internet de senaste tio dagarna. Men det har varit otroligt kul tio dagar! Toppen! Först i Luleå hos SSU:arna i Norrbotten, sedan på ö utanför Örnsköldsvik med SSU:arna i Västernorrland. Därifrån till Visby och Almedalen med en massa paneler och grejer. Och sedan några dagar på SSU Gävleborgs Vadtorpsvecka där jag föreläste om internationella frågor. Och fick chans att vara med om deras stolta och fina tioårsjubiluem för Vadtorpsveckan! (Jag var i matgruppen :) ) I söndags diskussioner och möte med SSU:arna i Jönköpings län och i måndags med SSU:are i Värmland. Kom tillbaka till min lilla varma etta igår. Sitter nu och sorterar tankarna och idéerna jag fått med mig från allt detta de senaste tio dagarna. Så mycket! Så bra! En hel massa oppositionsidéer, internationellt, elevfrågor och mycket fackligt. Bra! Återkommer helt säkert om det.

Ska nu skriva klart min Östrankolumn. I bakgrunden spelar musiktips från vänner. Spanska versionen av Iglesias sommardänga (den med pingpongen) är så mycket bättre än den engelska: Dímelo.