6.10.2007

Fredagens kolumn, år av kolumner

I fredags hade jag min kolumn i Östra Småland som vanligt. Denna gång skrev jag om samma sak som jag talade om på Sergels Torg i måndags på demonstrationen: Palestina och fred i Mellanöstern. Du kan läsa kolumnen här.

När jag sökte på Östrans hemsida för att hitta länken till fredagens kolumn kom jag till sidan där alla mina kolumner sedan 2002 verkar finnas sparade. Riktigt roligt att bläddra igenom, som att kolla i gamla fotoalbum. Man minns dagen och tiden kring då man skrev en viss kolumn, vad man tänkte på och varför, kommentarerna jag fått, viktig kritik och en hel massa glada tillrop. Tack alla ni - mestadels så klart hemma i vackra Kalmar län - som läser och hör av er. Jättekul!

Jag kommer fortfarande ihåg när Östran frågade om jag ville bli kolumnist hos dem. Det var en regnig vårdag 2002. Efter att ha funderat på saken tackade jag ja, så klart! Och jag bestämde mig för att försöka skriva om saker som media inte brukar skriva om. Att lyfta perspektiv och frågor som annars inte lyfts i media. Och att skriva om saker som den grupp som dominerar media inte brukar fästa så mkt uppmärksamhet kring.

Nu har jag en hel sommar framför mig av kolumnskrivande! Det ser jag fram emot! Vänta bara ;) Hoppas vi hörs!