4.23.2007

Vad vill du säga till Mona på första maj?

Snart är det första maj. Härlig - viktig - dag. Tycker dagen är lite extra speciell eftersom jag gick med i SSU på första maj. 1997. Då skrev jag på medlemstalongen efter att ha undersökt saken och varit på ngn SSU-aktivitet och bestämt mig för att de andra ungdomsförbunden jag kollat upp inte var lika bra. (Fast jag minns att jag och min kompis Jenny ändå också gick på Vänsterpartiets förstamajfirande det året, tror det var efter SAP:s och LO:s... Jag ville vara helt säker på att jag valde rätt - och det var jag efter det också.) Tioårsjubileum. Så roliga de här åren har varit, så mycket jag lärt mig, så mycket jag har fått vara med och förändra tillsammans med andra.

Jag har blivit hembjuden att tala i vackra Kalmar län i år, i Kalmar som ungdomstalare. Tack SSU-distriktet för inbjudan! Vad kul det ska bli! Mona är huvudtalare - ska bli spännande att höra hennes första partiledarförstamajtal.

Vad tycker du ska sägas på första maj? Jag vet vad jag tycker är viktigt men vill höra vad du tycker. Ngt särskilt du tycker ska tas upp som Mona Sahlin och arbetarrörelsen i Kalmar län ska höra? Hör av dig i så fall! Maila t.ex. till laila.naraghi@ssu.se.

Det ska bli väldigt kul att fira i Kalmar men om jag inte varit där hade jag åkt till Gävle. Deras firande verkar toppen. Kolla in detta på youtube. Det svänger.