4.28.2007

Sjuss hem

Allra käraste Norrtorn är sig likt. Kom hem igår. Reste lyxigt med Karin och Mats - TACK! Fyra roliga timmar i bil är så mycket bättre än fem i en kvav buss. Dom släppte mig på Kosumparkeringen hemma - där jag släppts tusentals gången av otaligt många snälla partister genom mitt årtioende i sap. Snälla chaffisar/partister/livskunniga som sjussat hem mig efter möten och aktiviteter. En glad tanke går till alla dom varje gång jag kommer dit. Tormod, Ulf, Torgny, Peter, Håkan, Torsten. Och fler. (Jag vet att jag ngn gång lovade att sjussa några av er när ni blir gamla och inte kan köra längre, löftet gäller, men det är ett bra tag tills dess än.)

Vaknade så klart supertidigt idag fast jag för en gång skull kan sova lite längre. Men men. Tittar på en gullig bild i köket på min systerson, vår allas raraste heffaklump. Han är verkligen fotogenic. Kan höra det han säger när Göte tar kortet, "morfar göte, morfar göte". Det enda ljud som hörs är genom fönstret från en fågel. Och lite brum från datorn.

Ska fortsätta fixa med mitt förstamajtal idag. Har förstått att det finns dom som verkar vara lite nervösa för min appell. Märkligt, men jaja, dom är inte ensamma. Jag tycker också det är lite pirrigt.
Tack också till er som hört av er om vad ni tycker ska sägas på första maj 2007!