4.18.2007

Möt Susan Nathan, diskutera ett annat Israel

ETT ANNAT ISRAEL (Detta är också utskickat i SSU på olika maillistor - men sprid det gärna vidare till fler SSU:are.)

I början av maj kommer den israeliska författaren och debattören Susan Nathan till Sverige. Genom Palmecentret får vi i SSU chans att träffa henne för ett samtal om Mellanöstern och vad hon tycker man kan göra åt orättvisorna i området. Följ med! Och sprid gärna inbjudan till andra SSU:are också!

Tid: Torsdagen den 3 maj kl. 15-17.
Plats: Palmecentret, Sveavägen 68 i Stockholm.
Anmälan: Anmäl till mig på laila.naraghi@ssu.se senast den 1 maj.
Frågor: Ring mig (070-66 00 515) eller maila.

Susan Nathan har skrivit boken ”Ett annat Israel” (Det är Ordfront som har släppt den här i Sverige, här kan du läsa/laddda ned den). Hon har tidigare bl.a. talat mycket om den israeliska statens övergrepp på landets inhemska palestinska befolkning och riktat skarp kritik mot Israel. Här och här kan du läsa mer om henne. Hoppas att vi ses!

Vänlig hälsning,
Laila Naraghi
Internationellt ansvarig i SSU:s förbundsstyrelse

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Susan Nathan står i min hylla och hon är mycket läsvärd. När jag bad Nabil på Palmecentret i Ramallah att ge mig ett lästips så var det hon. Jag hade inte hittat henne själv och jag är glad för det tips jag fick. Kul och bra att SSU bjuder in henne. Kul och bra och framförallt nödvändigt att SSU tar Palestinafrågan på så stort allvar. Både i Israel och i Palestina behäver folk vårt stöd för att kunna kämpa för sin frihet. Och frihet kommer människan att få.

//Per

4/20/2007 12:26 fm  
Blogger Laila said...

Per!

Jag håller med. Ska bli kul att ses snart igen, det var länge sedan.

Denna länk är till dig och alla oss andra som är förbannade på hur världen ser ut och vill förändra det, en bra låt:
http://www.azlyrics.com/lyrics/blackeyedpeas/whereisthelove.html

Laila

4/22/2007 7:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home