4.29.2007

Kom igen Kalmarhem...

Var ute i Hornsö både idag och igår och träffade SSU-distriktets styrelse här hemma. Alltid lika kul! De hade helgmöte. Tack för roliga timmar och bra diskussioner, tar med mig det! Och så ses vi på tisdag redan!

Bland annat pratade vi idag om Kalmarhem. Kalmarhem är ett kommunägt bostadsföretag. "Kalmarhems målsättning är att erbjuda ett brett utbud av hyresbostäder för att tillgodose olika boendekrav" skriver de på sin hemsida. Trots detta tycker unga och studenter ofta att det är jättesvårt att hitta ett bra boende i Kalmar. T.ex. är hyran för en studentlya i Kalmar på 20 kvadratmeter över 3000 kronor. Absurt! Alla har rätt till ett bra boende till rimligt pris. Kom igen Kalmarhem, detta är er uppgift! Bra att SSU:arna här hemma jobbar med detta.

I övrigt var Kalmar län lika vackert som vanligt i april. Träden stod i blom och ängarna var så där friskt gröna. Och skymningen igår tog varje pris. Bilturen till Hornsö igårkväll var som en vandring på Louvren, eller Hermitaget, fast bättre. Långt mycket bättre.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är känslan av att komma hem. Jag känner igen den. Lycka till imorgon Laila. Hade jag kunnat hade jag velar höra dig. Men jag tror jag tar mig till Norra Latin istället.

Vi hörs snart!

4/30/2007 9:07 fm  
Blogger Laila said...

Det ser jag fram emot, ha det bra vid Norra Latin!
Laila

4/30/2007 10:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Home