4.09.2007

Generad kd-pamp

Inatt väckte jag nog mina grannar (förlåt!) Min vän berättade om senaste fullmäktigemötet hon varit på i stan där hon är vald på s-listan. Jag vek mig av skratt.

Hon har spanat in en av ledamöterna (snygg miljöpartist i 30-årsåldern - jämfört med de interna partimötena tycker hon att detta är värsta tillfället). På senaste mötet noterade hon att han hade för stora byxor. Och det var hon inte ensam om...

Ledamöterna sitter i två rader (placerade som ett u tror jag). Och killen sitter på den främre raden. Framför raden av kristdemokrater. Och, I tell you, kristdemokraterna i denna stad är konservativa.

Hur som helst. Mitt under mötet böjer sig killen fram. För att plocka upp ngt. Byxorna glider ned och avslöjar värsta klyftan. (Som min kompis benämner rumpan.) Gissa om kristdemokraterna rodnade. Särskilt generad blev högsta kd-hönset, en man i övre medelåldern tillika ordförande i en av kommunens s.k. tunga nämnder.

Frågan är nu, vad göra?

1: Ge mp-killen ett skärp och bjud hem honom på middag
X: Ge kd-pampen en puderdosa och ett ex av qx
2: Möblera om i fullmäktigesalen så att s-ledamöterna hamnar bakom kristdemokraterna

I gengäld av att hon skulle göra en av dessa saker lovade jag att skriva om det här för att belysa frågan. Nästa möte planerar hon skrida till verket. Fortsättning följer.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hahaha, jag tycker att hon ska göra både 1 och X, men absolut inte 2! Det är väl bra att dessa KD-ledamöter får bli lite generade ibland! ;) Kram Emil

4/09/2007 12:53 em  
Blogger carl-richard said...

Med tanke på hur många miljöpartister som finns här i världen är den trettioårige snubben med väl marknadsförd butt crack säkerligen ett välkänt fenomen i mp-kretsar...

4/10/2007 6:29 fm  
Blogger Laila said...

Carl-Richard, så du vet vem det är? ;)

Emil, alltså, man behöver ju inte flytta bort några utan bara lägga till... Men vi får se hur utfallet blir, 1, X eller 2 :)

Laila

4/10/2007 11:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home