4.18.2007

Ajabaja Borg säger Bob och jag

Idag har varit en sådan där dag som, om det vore på film, skulle ha go bakgrundsmusik och solig ljussättning. Var på ett fantastiskt medlemsmöte hos SSU Norrköping. Lagom lokal med 15-20 SSU:are att prata internationell politik med. Fick inbjudan för länge sedan, men vi bestämde då att jag skulle komma idag. Och jag har sett fram emot det. Spännande frågor, goda diskussioner, kloka inspel. Och vad kul att träffa både gamla och nya medlemmar. Efter min inledning pratade vi Ryssland, Venezuela, Palestina, energifrågan, och så mycket mer. Och så gasledningen så klart. Tack för värmen och energin, koppen och tepresenten! Och lycka till med ert projekt i Sydafrika! När jag slog på telefonen efter mötet burrar ett sms till: Världens bästa Åsa ska flytta, alldeles nära mig. Nu är jag omgiven av bra grannar: Ulla, Birgitta, Åsa med flera.

Men telefonen burrade till fler ggr på tåget hem. För idag och igår har också varit så orättvisa dagar. P.g.a. regeringen Reinfeldt. En gång burrade det till från min bror sångfågeln. Till honom, och alla andra, trötta på sakernas tillstånd är denna. Bob Dylan är grym! Vi ska orka, orka, orka, för finansministern kan inte fortsätta ta, ta, ta för att ge till de som redan har, har, har.

Sådana fasoner är fel Borg. Ajabaja Borg.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

...och visst är det kul när det burrar till i mobilen och man får ett sms;) YOU GOT MAIL Laila:p

4/18/2007 3:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home