3.30.2007

Vatican Blast! (Mission Poland)

Den demokratiska vansteralliansen i Sejm (polska parlamentet) ar de enda som ar helt emot polska regeringens forslag att TOTALFORBJUDA abort. De har i dagslaget 55 roster. Av typ 460 stycken. Allt talar for att de kommer att forlora omrostningen som ar om cirka en vecka.

Katolska kyrkan backar upp forslaget om totalforbud. Jag blev sa forbannad nar jag horde en socialdemokratisk Sejmledamot tala om det idag. Men vem ar forvanad? Men det ar sjukt.

Samma katolska kyrka som pa DN debatt hotade overge regeringen Reinfeldt om de drev igenom att utlandska kvinnor ska fa komma till Sverige och genomga samma aborter som svenska kvinnor har ratt till. Sjukt.

Samma katolska kyrka som ar motstandare till kondomer. Sjukt. Det ar dags for SSU, och ECOSY, att aterlansera Vatican Blast!

Ratten over sin kropp ar grundlaggande. Och maste forsvaras. For bade man och kvinnor. Av bade man och kvinnor!

Vill ocksa halla ett lofte: Att tipsa om Brandos (fran italienska sinistra giovanile) blogg (killen ar dopt efter Marlon Brando!). Kolla in: http://brando.ilcannocchiale.it/ Han ar bade rolig och duktig han. Avanti!

Och precis har nedan finns min kolumn i dagens Ostra Smaland att lasa ocksa.

2 Comments:

Blogger carl-richard said...

Att katolska kyrkan har en historia av hybris är ju ingen nyhet, men jag trodde de hade övergivit ambitionen att diktera regering över folkets huvud i en demokrati som inte varit katolsk på nära 500 år.

Men hey, skam den som ger sig.

3/30/2007 4:26 fm  
Blogger Åsa Bjering said...

Ja! Jag vill spela Vatican Blast igen!

Pratade med bl a Alaa om det förra veckan.

Ha det fint i Polen och hälsa eventuella ECOSYare jag känner.

3/30/2007 9:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home