3.28.2007

Take this dream and apply it to your life

Så var hemtentan inskickad. Skönt. Nog för att europeisk institutionalisering inom CFSP och nordisk försvars- och säkerhetspolitik är intressant är det ändå gott att vara klar. Min lärare har ett jättespeciellt namn: Stålvant. När jag var liten ville jag byta efternamn. Inte så mkt för att jag ogillade Naraghi utan för att mammas barnnamn Walther var så fint, och för att det fanns så många andra fina namn också, som Grönlund till exempel. När jag en gång pratade med min mamma om det skämtade hon och sa: "Men då borde vi byta till ngt riktigt speciellt. Som äggvisp till exempel." Hon och syrran tyckte nog det var jättekul men det dröjde innan jag tog upp ämnet igen. Haha!

Solen skiner och hela morgonen har jag lyssnat, om och om igen, på Wyclef Jeans och Bonos New Day. Den svänger lika bra varje gång. Och har gjort sedan -99. Den är till alla oss!

We don't need no eduction,
Says a young man sitting in class
School is out, 3 o'clock on the dot
Beef with some thugs he got shot
Turned on your televison
Martin Luther King just had a dream
Take this dream and apply it to your life
Shorty's selling crack, says i'm talking jive

. . .
Keep your head up
Cause a new day's gonna come
And look towards the sun
Sun got the darkness on the run

Everybody sing this part right here
Momma, momma
You know you raised me with no father figure
I want to take this time to thank you for giving me life, alright
Momma, momma
You know you raised me with no father figure
Him taken by machine gun trigger after giving me life

Idag är den särskilt till dig Mamma, tack för den för tidiga födelsedagspresenten! Ska bli jättekul!

Och lite försenat till G.F: Caro Amico, Buon compleanno!

3 Comments:

Blogger carl-richard said...

Blogga direkt på inskickad hemtenta? Det är då vi andra brukar har slut på orden. Du verkar ha mycket du vill säga. Så bra då att jag hittat hit.

3/29/2007 3:02 fm  
Anonymous Anonym said...

Käraste dotter, käraste lilla blomma,
här kommer några rader från din momma!
Jag blir så glader
av dina rader!
Tänk, även om livet är hårt,
du med dina ord
gör att allt svårt
på vår jord
kan med engagamang
förändras på ett momang!
Din Mannalena

4/11/2007 1:57 em  
Blogger Laila said...

Hej Mamma! Va fint du rimmar, tack!

Du är allt riktigt sajberanpassad :) Kanske du också ska ta och börja blogga? Hälsa G :)

Kram
Laila

4/11/2007 10:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home