3.20.2007

Bryt budskapsmonopolet + artistkavalkad

En sak jag saknar här i Stockholm är föreningsanslagstavlorna. I Oskarshamn, Påskalla, Emmaboda, Nybro – ja på typ varje ort hemma i Kalmar län finns det sådana där föreningstavlor man kan sätta upp info och affischer på. Rejäla och rätt stora.

Varför finns det inte det här i stan? Visst har jag sett en del, men antalet står inte alls i proportion till hur många som bor här. Knäppt. Ännu knäppare blir det i och med att det verkar vara förbud på att affischera på andra platser, typ elskåp.

Kommunikationsmonopolet på svenska gator och torg måste brytas, utmanas. Det kan inte bara vara de med mkt pengar som ska ha råd att kommunicera sina budskap genom dyrköpta affischplatser.

Häromdagen såg jag på ett elskåp på Götgatan tips om en konsert som är ikväll. Akustisk artistkavalkad för Afrika. Om du inte kan gå: Surfa in på Jenny Rudells musiksida och lyssna på annan musik. Särskilt rekommenderas Holy Dollar.

2 Comments:

Blogger carl-richard said...

Jag har läst några av dina alster nu, och beslutat att din länk bidrar till balansen i min egen länklista. Många äro manade, få äro kallade. Grattis och på återseende!

3/25/2007 7:06 fm  
Blogger Laila said...

Hej Carl-Richard! Och tack för äran ;)

Tack för senast! Vad kul det var! Jag har sett till att länka till din blogg nu. Bra va!

Va gött det verkar att vara där det är vaaarmt. Ta med lite värme hem hit till oss. Det är fortfarande på tok för kallt.

Kram,
Laila

3/25/2007 2:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home