10.11.2005

Härskarteknikernas allsvenska mästare

Det finns personer som kan ta saker till helt nya nivåer, oftas är det fantastiskt bra, men ibland helt förödande - inte minst för personen ifråga. För en tid sedan fick jag återigen uppleva härskarteknikernas allsvenska mästare (jag har haft biljett till föreställningarna ganska länge nu). På sätt och vis är det en fröjd att iaktta välutvecklad teknik in action, men det här är mest sorgligt. Ingen kan dribbla med dubbelbestraffningen som denne och helt ogenerat osynliggör personen andra medmänniskor. Förlöjligande är kanske mästarens bästa gren, men undanhållande av information (så länge personen ifråga kan dra nytta av det) kommer i så fall antagligen på en säker andraplats. Och då delat med påförande av skuld och skam. Man vet inte om man ska skratta eller gråta.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lincoln buys Jefferson-Pilot; Yahoo news to include blogs
Lincoln National Corp. said Monday that it will acquire rival Jefferson-Pilot Corp.
Blog is cool. Don't stop. Here's the information a lot of people are searching for: Online degree Take a look, if you have a minute. Online degree.

10/11/2005 8:59 fm  
Anonymous Anonym said...

Det är onekligen så att det här inlägget väcker en del nyfikenhet. Faller jag i den konspiratoriska fällan om jag tror att det här är en beskrivning av Göran P?

10/13/2005 11:52 fm  
Blogger Laila said...

Jag det gör du, tar fel alltså. Det är absolut inte han som innehar titeln som svensk mästare i denna gren. Kanske du tycker det, men i så fall tycker jag att du ska fundera om: Man blir inte ordförande i Socialdemokraterna - världens bästa parti, samt behåller en hög nivå av aktning bland många människor, om man hela tiden använder sig av härskartekniker (som en allsvensk mästare alltså gör).

Nog finns det många ledare inom svenskt politiskt liv som det finns mycket kvar att önska av - men de flesta är riktigt goda förkämpar för demokratin vi lever i. Det är i alla fall min erfarenhet från att ha varit lokalt aktiv i Oskarshamn.

Nåväl - jag antar att det var svar på din fråga.

Laila, som tycker att det är kul att du hittat till min blogg, men skulle tycka det vore ännu roligare om man fick reda på vem du är :)

10/13/2005 5:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home