9.15.2005

!Más! !Más!

Två glada nyheter redan:

1) Den söta skomakaren i Tegnérlunden har kommit tillbaka! Hans lilla bod har varit stängd hela sommaren - och jag har till och med funderat på om han flyttat/slagit igen/tagit ner brevlådan - men icke. Idag stod han ute i höstsolen och grejade med ett fotdon. När vi träffades i våras fick jag rabatt för att jag hade en knapp från Sinistra Giovanile (italiensk systerorganisation till SSU) på mig. Vi diskuterade lite politik och nu ska jag snart gå dit igen med mina vinterkängor.

2) På vägen till jobbet hittade jag en gammal goding - radiokanalen med spansk/latinamerikansk musik och rytm. (Den ligger på 95 och nåt i Stockholmsområdet.) Hela vägen till jobbet förvandlades till en enda karneval. Drottningholmsvägen, Flemminggatan och Tegnérgatan blev långa avenyer vars fotgängare blev medspelare i en enda stor festival. Ojojoj Laurita, detta skulle du gilla.

Magnus, jag förstår att detta kanske är vad du skulle kalla lite för privat (utifrån ditt resonemang vid min blogg 2 september). Men idag är vi värda lite goda nyheter också. Citys megahuvudnyhet är ju idag att Socialdemokraterna i Stockholms stadshus ljuger om vilka vallöften de uppfyllt. Mer tänker jag inte kommentera det, just nu, eftersom 100-tals andra lär göra det.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nej, jag skulle inte kalla det privat. Jag skulle kalla det personligt.

9/17/2005 11:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Home