8.07.2005

SSU-kongressen och äntligen semester

Nu är två veckor av hårt slit över. ECOSY Summer Camp och SSU-kongressen var båda krävande, fysiskt och psykiskt, så det har varit fantastiskt skönt att nu under ett dygn bara få sova och vila.

För första gången i mitt liv ska jag ha riktig semester och det i hela tre veckor. Jag ska hälsa på släkt och resa utomlands, vila och kultura. Framför allt ska jag låta förnuft och känsla bearbeta de senaste fjorton dagarnas alla förvecklingar och händelser - framför allt det som skedde på kongressen.

SSU-kongressen i Linköping var en oerhört positiv händelse som signalerar optimism och förbättring. Men det var "bara" en klar och tydlig startsignal. Det är nu det börjar - arbetet med att bygga en bättre och starkare ungdomsrörelse. Det kommer att kräva mycket av många, men jag är helt övertygad om att det är möjligt. Utan förra veckans kongress skulle det inte vara möjligt - den är en förutsättning för att mer ska kunna ske - men mycket mer än så är det inte. Den som tror att det räcker nu, är fel ute. Tillsammans har vi mycket att stå i. Och det ska vi ta itu med.

Men först lite semester. På grund av knapp tillgång till internet där jag är kommer jag inte återuppta mitt regelbundna bloggande för om ytterligare några veckor. Tills dess får bloggen vänta liksom mina blommor som får nöja sig med min väns oförmåga att sköta växter...

Vi hörs!
Laila