6.15.2005

ΠΟΠITKA HЪE ΠITKA

ΠΟΠITKA HЪE ΠITKA - Det är mitt ryska favoritordspråk som jag lärde mig under mina studier i S:t Petersburg. Min rysklärarinna tvingade oss studenter att lära in ryska ordspråk och den som fortsätter läsa min blogg kanske kommer få lära sig fler.

Ibland har jag fått frågan var man kan läsa mina kolumner i Östran på nätet - och faktum är att det inte gått. Kolumnerna har bara publicerats på ledarsidan och därefter varit upplagda på Östrans hemsida en tid: Men nu har jag hittat det ultimata (tror jag, jag vet att man ska akta sig för att prata om ultimata och absoluta saker, men, men...). Nu kan jag lägga upp dem, och andra texter jag skriver, här på min blogg. Så här går de att finna. Nu ligger i och för sig bara årets kolumner här, och inte de från 2002-2004. Men, vem vet: Kanske jag lägger upp de också...

Jag har funderat en del på den här hippa trenden om bloggande, och vet att det inte alls är tänkt att användas som det jag beskrev ovan, men det är ju inte direkt någon som kan stoppa mig. Hade jag varit smart med teknik hade jag väl löst det på annat sätt, men när det kommer till teknik är jag som en fjäril i frysen.

Efter några dagars tänkande har jag dock ändå kommit fram till att det här med bloggande ju kan vara kul på annat sätt också. På detta sätt kan jag meddela mig med en massa av er därute, så kanske kommer jag göra det.

Den som lever får se, men en sak är säkert: ΠΟΠITKA HЪE ΠITKA